sebab-sebab kenapa perempuan pakai seksi? (2)


hei you. yes you yang tengah baca tu. haa perasan tak post axe kebelakangan ni banyak cerita pasal perempuan. yang perempuan jangan marah tau. benda ni memang terjadi dalam kalangan kita. kepada yang lelaki. cun tak perempuan kat atas ni? kalau cun ucap la subhanallah. then ucap astaghfirullah. sbb faham faham la. 

sabda nabi s.a.w : "ada dua golongan dari penduduk neraka yang belum pernah aku lihat.satu kaum yang memiliki cemeti seperti ekor lembu untuk memukul manusia. dan para wanita yang berpakaian tetapi telanjang, berlenggak-lenggok. kepala mereka seperti bonggol unta yang bergoyang-goyang. wanita seperti ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya. sedangkan baunya dapat dicium selama perjalanan sekian dan sekian." (hadith riwayat muslim)


mengikut pandangan axe. golongan yang memiliki cemeti tu mungkin malaikat yang ditugaskan untuk menghukum manusia yang golongan kedua tu. kalau salah tolong betulkan. ^.^

axe nak cerita pasal orang yang berpakaian tetapi telanjang dgn bonggol atas kepala tu. banyak sungguh kat malaysia ni. axe orang taiping. kat taiping pun boleh kira yang TAK pakai macam tu. maknanya yang pakai macam tu memang ramai la. 

perempuan yang berpakaian tetapi telanjang? haa yang gambar atas tu la contohnya. apa yang telanjang? pakaiannya ketat. singkat, tak cukup kain. yang lelaki tu agak agak tergoda tak kalau perempuan pakai macam tu? gambar tu bukan axe amek dari google. tapi memang ada dalam fb. tapi bukan friend axe la. bila orang tegur dia buat tak layan. ada yang back up dia pulak tu. haish... 

bonggol atas kepala ni sanggul la. macam gambar perempuan pakai tudung kat atas ni. fesyen ni popular betul sekarang. berbelit belit kat tengkuk. pastu sanggulnya tinggi. maybe dia tu pendek pastu nak orang nampak dia tinggi kot. kepada yang lelaki tu. kalau ada adik/kakak/mak/sepupu yang pakai macam tu. tegur la. tegur baik-baik. jangan marah-marah. perempuan yang sanggul tinggi ni tak kan cium bau syurga. bukan axe cakap. tapi Rasulullah yang cakap. tak caya? search la kat google. nak lagi kepastian. tanya lah ustaz. haa axe ni bukan ustaz. 

kalau tak cium bau syurga tu maknanya kekal dalam neraka la? haa yang tu tak pasti. wallahualam. mungkin lepas kena hukuman dia boleh masuk syurga tapi dalam keadaan hidung dia tak boleh cium bauan syurga. apa hukuman dia? axe pernah terbaca satu kitab. hukuman orang yang sanggul tinggi ni rambut dia akan di ikat dan ditarik ke atas. kemudian kepalanya panas menggelegak. kalau yang tahu tu, tolong betulkan ye kalau axe silap. 

axe pelik juga. ada yang melawan bila orang tegur. dia pakai seksi-seksi. ketat-ketat. kalau yang pakai tudung tu. di belitnya tengkuk. sanggul tinggi. kalau orang tegur suruh berubah dikatanya "suka hati la. bukan kacau sapa pun. kubur masing-masing." tak kacau sapa kau cakap? haa kau pakai seksi. kau dah tarik perhatian lelaki ajnabi. pastu yang lelaki tu tak kan la tak de nafsu. free free je lelaki tu dapat dosa sebab pandang kau dengan pandangan nafsu. tak kacau orang ke tu? 

ayah kau, adik lelaki kau, abang kau pun terlibat sama. macam mana? perempuan yang dedahkan aurat akan menarik ayah, saudara lelaki dan suami untuk masuk neraka bersama sama. haa kalau kau ada suami. suami kau pun macam tak kisah je kau pakai macam tu. haa seiring dan sejalan la korang masuk neraka. sebab apa? sebab suami kau gagal dan merelakan kau pakai macam tu. 

kau kata kubur masing-masing? memang la masing-masing. lain la kalau kau mati beramai-ramai. tapi siapa yang uruskan jenazah kau? siapa yang mandikan kau? siapa yang galikan kubur untuk kau? siapa yang talkin kan kau? orang lain juga yang buat semua tu. 

"eh apa aku buat ni antara aku dengan Allah la. kau sibuk apa hal?" haa ada yang jawab macam ni. kau cakap kat dunia boleh la. try la kau cakap macam tu bila di soal oleh malaikat dalam kubur nanti. boleh jawab ke? 

"alaa nanti aku ubah la, belum sampai masa lagi./belum sampai seru lagi./banyak masa lagi." haa bila dah kelu tak tau nak cakap apa. ni la pulak jawapan yang diberi. al Quran tu sejak bila wujud? semalam? dalam Quran dah lama Allah seru kita hindar benda-benda yang tak elok. azan tu sejak bila dilaungkan? dua hari lepas? azan tu dah lama di laungkan dan orang pertama yang laungkan azan ialah bilal bin rabah. kau tak pernah ambil tahu maksud azan tu? 


tak faham bahasa inggeris? come towards the success - marilah menuju kejayaan. kalau kau still pakai pakaian tak cukup kain tu. kejayaan apa yang kau capai? orang zaman purba pakai cawat je. kau nak jadi macam tu? tu bukan kejayaan. tu kemunduran namanya.

kau cakap banyak masa lagi? kau tahu ke bila kau mati? mana tau lepas kau cakap macam tu, kau jalan balik rumah pastu jatuh dalam longkang depan rumah pastu kepala terhantuk kat batu. then mati. sempat ke kau bertaubat? kicap sebotol kita boleh tau bila expired. tapi nyawa kita Allah je tau.

yang pakai tudung sanggul tinggi tinggi tu.. menyusahkan orang je tau tak? kenapa susahkan orang? cuba bayangkan korang dalam kelas. duduk depan sekali. pakai sanggul tinggi. agak agak orang belakang korang tu nampak ke whiteboard? tu kalau kau sorang je pakai mcam tu. kalau ada 5 orang perempuan semua pakai macam tu duduk depan sekali? dah macam benteng masa nak amek free kick main bola sepak. yang lelaki faham la kot benteng tu. yang perempuan kalau tak layan bola sepak memang tak tau la. 

hidayah milik Allah. bukan hak kita nak beri hidayah pada orang. tapi hak kita untuk mengajak orang buat kebaikan. sebab dakwah tu tanggungjawab semua yang bergelar muslim. 

senyum tu virus, sebarkan.. ^_^




Comments

Popular posts from this blog

Perempuan sekarang suka pakai baju ketat. Kenapa?

pawagam : baik & buruknya