Kelebihan Wanita


tadi ada seorang hamba Allah add axe as friend dalam fb. sebelum axe approve, axe tengok dulu profil dia ni. saja-saja tengok gambar dia. ada satu gambar ni yang menarik perhatian axe untuk menulis di blog.


gambar ini la yang menarik perhatian axe dalam banyak-banyak gambar dia yang axe tengok. 

betul kan, sebenarnya Islam lebih mengambil berat hak wanita. darjat wanita diangkat tinggi. contohnya golongan ibu. darjat mereka di angkat tinggi sehinggakan rasulullah bersabda syurga anak-anak terletak di bawah telapak kaki ibu. 


Islam itu indah. kalau kita betul-betul hayatinya. kita akan sentiasa tenang kerana setiap perjalanan hidup kita dipermudahkan oleh-Nya.

Kenapa islam menjaga hak wanita?
~ kerana islam menjaga setiap hidupan di muka bumi ini. kalau lah betul ada alien kat ruang angkasa lepas tu pun. islam menjaga hak mereka. sebab apa? sebab semua kejadian di alam ini semuanya ciptaan Allah Taala. 

Apakah yang dimaksudkan islam menjaga hak wanita?
~ bukankah hukum islam ada menyatakan para wanita perlu menjaga batasan aurat? mesti pakai baju yang tidak ketat. kena pakai tudung. tak boleh make up tebal-tebal. jaga maruah diri dan sentiasa bersopan santun sebagai wanita. sebab apa? itu menunjukkan islam mengambil berat tentang kehormatan wanita. 

~wanita disuruh menutup aurat sebab kalau aurat terbuka, contohnya macam orang barat. pakai baju dalam je keluar jalan-jalan. tidakkah nafsu kaum hawa akan meronta-ronta? then, terjadilah kes-kes yang kita tak nak terjadi macam rogol, cabul dan macam-macam lagi. perempuan yang pakai pakaian ketat pun boleh menggoda nafsu lelaki tau? sebab pakaian ketat ni menonjolkan bentuk badan di bahagian dada, pinggul dan bahagian sensitive yang lain. bagi sesetengah wanita mereka rasa malu untuk berpakaian macam tu. ada juga yang tak malu. bukan pakai ketat je. siap dedah bahagian atas dada lagi. pakai skirt je. 

kalau lah semua wanita pakainya macam ni. ==> 
 insyaAllah isu rogol dan sebagainya akan berkurangan. tengok gambar tu. bagi kaum hawa bukan je takkan nampak bonjolan yang menghairahkan tu. tapi akan rasa tenang je tengok perempuan pakai macam tu. rasa sejuk hati. kan? 


cuba renung hadis si atas. mudahnya seorang wanita itu untuk mencapai syurga. 

teringat pulak lirik lagu kumpulan inteam

"wanita hiasan dunia
seindah hiasan adalah wanita solehah
yang akan membahagiakan syurga
didalam rumah tangga"
jangan lupa senyum!!! 

kenal ke? hahaha

Comments

Popular posts from this blog

Perempuan sekarang suka pakai baju ketat. Kenapa?

sebab-sebab kenapa perempuan pakai seksi? (2)

pawagam : baik & buruknya